stickyimage

Trening biegania metodą Gallowaya

Aplikacja Biegnij ze mną Gallowayem to poprawa samopoczucia, mniej kilogramów i przypływ energii na wiosnę.

Bieganie metodą Gallowaya polega na marszobiegu czyli włączeniu w biegi przerw na marsz. Nasze ciała nie są skonstruowane do ciągłego biegu na dalekie dystanse, a już szczególnie tak dalekie jak maraton. Pewnie, przystosowujemy się, ale istnieją lepsze sposoby na zwiększenie wytrzymałości niż ciągły bieg. Jeśli od samego startu stosujesz naprzemiennie bieg i marsz, nie ma dosłownie ograniczeń, jeśli chodzi o odległość, jaką byłbyś w stanie pokonać. Tysiące ludzi po czterdziestce i po pięćdziesiątce, którzy nie angażowali się wcześniej w żadne treningi, dzięki metodzie marszobiegu zdołały przygotować się do maratonu i ukończyć go w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia ćwiczeń. Kiedy już uda się nam odnaleźć właściwą kombinację tych dwóch form poruszania się na danym dystansie, przerwy na marsz pozwolą nam zachować siły do samego końca i szybko się zregenerować, rozwijając w nas jednocześnie taką samą energię i kondycję, jaką moglibyśmy uzyskać, stosując bieg ciągły. Ciągły bieg nie przynosi żadnych korzyści. Przeplatając go z przerwami na marsz, na tyle częstymi, na ile tego potrzeba, unikniesz zbytniego zmęczenia, zredukujesz, lub w ogóle wyeliminujesz ryzyko kontuzji, i pozwolisz swojemu organizmowi delikatnie dostosować się do związanego z bieganiem rodzaju ruchów.

Jeśli rozpoczniesz powoli, stopniowo zwiększając wysiłek poprzez serię drobnych kroków, a ponadto zadbasz o odpowiedni wypoczynek, możesz miarowo poprawić swoją kondycję, redukując jednocześnie ryzyko zakwasów albo kontuzji niemal do zera.

Regularnie trenując 30 – 40 minut kilka razy w tygodniu przez mniej więcej 6 miesięcy, biegacze odkrywają u siebie swego rodzaju uzależnienie od tego odprężającego uczucia, które spływa na nich w trakcie biegu, a szczególnie u jego końca.

Biegających metodą Gallowaya przybywa! Dlaczego?

1. Metoda ta jest dobra dla nowicjuszy – powoli wprowadzi Cię do świata biegaczy i od początku wyrobi dobre nawyki sportowca.
2. Ćwicząc marszobiegiem zwiększysz swoją wytrzymałość i poprawisz czas, zachowując przy tym dobre samopoczucie.
3. Jeśli będziesz trzymać się planu unikniesz kontuzji i przetrenowania.
4. Zadbasz o figurę i zachowasz zdrowy styl życia.

Ty też możesz zacząć. – Jak?

Dzięki aplikacji Biegnij ze mną Gallowayem przygotowanej przez dobiegu.pl wygenerujesz swój plan treningowy przygotowujący do biegu na 5 km, 10 km lub do półmaratonu. Jeśli nie lubisz biegać sam(a) możesz zaprosić do biegania znajomych, a otrzymacie na maila ten sam plan. Chcesz promować zdrowy styl życia? Wystarczą 3 kroki, aby zacząć wspólny trening.

Niezależnie od tego jak wysoko mierzysz pamiętaj, aby biegać inteligentnie, pilnować wagi, unikać kontuzji, a przede wszystkim czerpać przyjemność.

Wiele badań dowodzi, że podejście do życia, jakie cechuje biegaczy, wykazuje większą liczbę pozytywnych cech, a bardzo nieliczne negatywne.

źródło: materiały prasowe

Tagi: , , , , , , ,

Skomentuj artykuł

Wymagane