Volvo przechodzi najszerszą, jednoczesną zmianę modelową w swojej historii. W salonach debiutuje 6 modeli, które przeszły tysiące zmian. Nowe S60, V60, XC60, XC70, V70 i S80 będzie można zobaczyć we wszystkich salonach tej szwedzkiej marki. W nadchodzącym tygodniu, od 8 do 13 lipca, wszyscy kupujący otrzymają dodatkowo od 5 do 20 tys. zł na dowolnie wybrane, dodatkowe wyposażenie swojego samochodu.
Już w marcu można było podziwiać odmienione modele Volvo podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Teraz nadszedł czas, by te samochody zadebiutowały w polskich salonach. Volvo Auto Polska przygotowało akcję, podczas której wszystkie nowości będą prezentowane klientom. Będzie je można obejrzeć na ekspozycji statycznej, ale także odbyć jazdę próbną. Pracownicy salonów będą także opowiadać o zmianach, jakim poddano sześć modeli. A są ich tysiące.
Zmiany na zewnątrz i w środku
Najgłębsza modernizacja objęła trzy modele: XC60, S60 i V60, w których zmieniono łącznie około 4000 części. Aż dotąd samochody te miały oddzielne lampy diodowe do jazdy dziennej umieszczone pionowo na wysokości przednich reflektorów. Teraz umieszczono je poziomo w zderzaku przednim i poszerzono reflektory. W reflektorach też zaszła zmiana. Wszystkie samochody wyposażone w lampy ksenonowe otrzymają system Active High Beam. System przysłon zintegrowanych z kamerą wykrywającą innych uczestników ruchu. Dzięki temu można podróżować używając tzw. świateł długich, nie oślepiając przy tym nikogo, a zyskując doskonałe doświetlenie całej przestrzeni przed autem, zwłaszcza poboczy.
W serii „60-tek” znajdziemy także nowe pakiety zawieszenia, nowe opcjonalne zegary oparte na wyświetlaczach TFT, sportowe siedzenia kubełkowe, automatyczne skrzynie biegów z łopatkami przy kierownicy i nowe systemy bezpieczeństwa. W systemie BLIS monitorującym przestrzeń w martwym polu część kamer została zastąpiona radarami, które są bardziej odporne na zanieczyszczenia drogowe, takie jak błoto, czy śnieg. Zastosowano też system ochrony rowerzystów – Cylist Detection. Spryskiwacze szyby przedniej powędrowały pod krawędź maski i stały się niewidoczne. Zyskał na tym nie tylko wygląd, ale także aerodynamika. W trosce o nią zmieniono również kształt maski, zderzaków i elementów podwozia. Do tego dodano nowe wzory felg i rozszerzono paletę lakierów. Na szczególną uwagę zasługuje White Pearl, którego głębię uzyskuje się nakładając aż 11 warstw lakieru. Power Blue to efektowny metalizowany błękit, świetnie komponujący się z nową kremową skórą. Java Rich to nowy, metalizowany głęboki brąz polecany zwłaszcza do XC60. Do każdego modelu Volvo, poza XC90, można także zamówić akcesoryjny multimedialny system Sensus Connected Touch. To pierwsze na świecie tego rodzaju rozwiązanie samochodowe oparte na systemie Android. Centrum dowodzenia stanowi dotykowy ekran typu multi-touch. System pozwala na przeglądanie stron internetowych, korzystanie z nawigacji internetowych, odsłuchiwanie stacji radiowych on-line, wyszukiwanie wolnych miejsc parkingowych, czy sprawdzanie pogody. System Android umożliwia także wgrywanie aplikacji bezpośrednio do pamięci samochodu. Można też na ekranie auta wyświetlić menu naszego smartfona. Współpraca Volvo i Spotify zaowocowała tym, że kierowca może wywoływać głosowo nazwę utworu i wykonawcy. Wszystkie wymienione tutaj funkcje są także dostępne w modelach XC70, V70 i S80.
źródło:materiały prasowe
-
Pierwsze takie auto w chmurze – Volvo V60 Plug-in-Hybrid
Volvo V60 Plug-in-Hybrid, choć przypomina auto z powieści Science-fiction, istnieje napraw… -
Alcoguard – urządzenie uniemożliwiające jazdę samochodem po spożyciu alkoholu
Ostatnie dni przynoszą alarmujące informacje o tragicznych wypadkach z udziałem nietrzeźwy… -
Sportowe Volvo V40 R-Design dostępne za 106 900 zł
Volvo do swojej oferty wprowadziło sportową wersję, prestiżowego, pięciomiejscowego hatchb… -
Volvo, Ikea, Ty i szwedzki design – Dni Szwedzkiego Wzornictwa
W dniach 3-5 i 10-12 sierpnia 2012 roku Ikea i Volvo przeprowadzą wspólną akcję zatytuowan… -
Volvo partnerem Volvo Gdynia Sailing Days
Autoryzowany Dealer Volvo, firma Drywa została oficjalnym partnerem prawie dwutygodniowego… -
Zbigniew Gutkowski nowym ambasadorem marki Volvo
Znany polski żeglarz – Zbigniew Gutkowski został nowym ambasadorem marki Volvo. Podczas Vo…
więcej powiązanych wpisów
-
Swatch daje susa w Rok Królika!
Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw… -
BeGlossy „mom and kids”
Macierzyństwo to bardzo trudny temat. Jedni skupiają się na pozytywach, drudzy wolą pokazy… -
Prezent na Dzień Matki – Podaruj ukochanej Mamie kosmetyk Cosibella
Zbliża się Dzień Matki, warto więc z wyprzedzeniem zaplanować to wydarzenie i zastanowić s… -
Odkryj prawdziwą magię Świąt – zestawy upominkowe Yoskine, Perfecta, Celia
Pod koniec roku każdy z nas zaczyna odczuwać szczególny, świąteczny klimat. Święta Bożego … -
Wyrusz w ekscytującą podróż z BeGlossy na Tropical Island
Wyrusz w ekscytującą podróż na “Tropical Island”. Szum morza, ciepły piasek, drink z palem…
Load More By redakcja
-
Premiera Toyoty FT-AC na targach w Los Angeles
Sukces crossovera C-HR oraz stała popularność ikony segmentu SUV – Toyoty RAV4 to zachęta … -
Luksusowy SUV w stylu coupé: Audi Q8 concept
Dynamiczny, bardzo wydajny i wyjątkowo komfortowy: na międzynarodowej wystawie North Ameri… -
Lubisz SUV-y? Zobacz zatem jak te auta powstają!
Crossovery stały się ostatnio szczytem motoryzacyjnej mody. Auta tego typu sprzedają się „… -
Lexus Leasing SmartPlan
Rewelacyjny program Lexusa – Leasing SmartPlan. Jeździsz, tankujesz, oddajesz. O res… -
MODECOM FreeWAY SX7 – nawigacja z siedmiocalowym ekranem
MODECOM – Oficjalny Partner Reprezentacji Polski w piłce nożnej – wprowadza na rynek nowy …
Load More In Motoryzacja
Click To Comment
Sprawdź także
Swatch daje susa w Rok Królika!
Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw…