W tradycji od zawsze istnieją rzeczy przekazywane z ojca na syna. Gillette opowiada się za tym, aby wiedza dotycząca golenia zarostu była jedną z nich. Z okazji Dnia Ojca, marka Gillette przygotowała kampanię, mającą uczcić wyjątkową relację pomiędzy ojcem i synem. Jej częścią jest międzynarodowe wideo „Go Ask Dad”.
Wideo – GO ASK DAD #ZapytajTate
Film „Go Ask Dad”, przedstawia chłopców różnych narodowości, pytających smartfon o codzienne sprawy: jak się golić, jak wiązać krawat, czy jak poderwać dziewczynę. Smartfonowy asystent odpowiada w sposób zaskakująco osobisty i trafny – na końcu młodzi mężczyźni dowiadują się, że odpowiedzi udzielała nie aplikacja, a… ich ojciec! Ekscytujące i nieoczekiwane odkrycie. „Go Ask Dad”, jest w istocie szczególnym projektem, poprzez który P&G, wraz ze swoją marką Gillette, chce pozwolić dzieciom na nowo odkryć unikalny związek, który łączy je z ojcami, a także pomóc im powrócić do wspólnego rozwiązywania dużych i „małych” problemów.
Na poparcie kampanii poświęconej Dniu Ojca, Gillette, jedna z wiodących marek P&G, zleciła ankietę online, przeprowadzoną na ponad 2100 mężczyzn w wieku od 18 do 34 lat. Badanie wykazało, że przez rozwój nowych technologii, młodzi ludzie odchodzą od swojego ojca, preferując pytanie Internetu w kwestii codziennych problemów, a nawet spraw intymnych.
Badanie
Pierwsza część badania opiera się na pytaniach wspólnych dla wszystkich krajów, w drugiej położono nacisk na lokalność. Wśród tematów o które pytano uczestników ze wszystkich krajów znalazły się: sport, spotkania towarzyskie, dbanie o pojazdy, kuchnia, kariera, wygląd (golenie, odzież) oraz utrzymanie domu. W Polsce zapytano np. o kultowe polskie seriale.
Dane te wykazują tendencję do natychmiastowego skonfrontowania pytania ze smartfonem jako źródło pierwszej inspiracji, zamiast zaangażowania ojca, poprzez poproszenie go o wskazówki i porady (84% vs. 13%). Niezależnie od kraju, telefon jest źródłem informacji dla młodych ludzi na całym świecie, podczas gdy ojcowie są podstawowym wsparciem dla nie więcej niż jednego na pięciu facetów. Młodych ludzi, którzy mówią, że nie mogą żyć bez urządzeń jest 7 razy więcej niż tych, którzy podają ich ojca jako podstawowe źródła informacji
i doradztwa (72% vs. 10%).
Chociaż tylko jeden facet na czterech wierzy, że faktycznie może najczęściej zwrócić się do taty, większość z nich przyznaje, że rady ich ojców są pełniejsze i głębsze od porad udzielanych przez telefon.
Idealny prezent na Dzień Ojca? Według respondentów najlepszy i najbardziej popularny jest ten, który nic nie kosztuje, ale wymaga zaangażowania i chęci, aby spędzić trochę więcej czasu ze swoim ojcem. Młodzież uczestnicząca w badaniu przyznała, że nie spędzają dużo czasu ze swoim tatą i z tego powodu sądzi, że jakościowy czas spędzony razem jest najpiękniejszą rzeczą, jaką można podarować ojcu. Wyjątkiem są Niemcy i Polska – tutaj młodzi mężczyźni uważają za najlepszy prezent stanowią sprzęty elektroniczne.
JAK WIĄZAĆ KRAWAT CZY ZAPROSIĆ DZIEWCZYNĘ NA RANDKĘ? POLSCY MĘŻCZYŹNI WOLĄ SPRAWDZIĆ W INTERNECIE NIŻ ZAPYTAĆ OJCA #GOASKDAD
Z okazji dnia ojca, Gillette pokazuje kolejną odsłonę kampanii GoAskDad, która ma na celu skłonienie do pogłębiania więzi pomiędzy ojcami i synami. Kampania została poprzedzona globalnymi badaniami, miedzy innymi w USA, Chinach, Meksyku, czy Niemczech. W tym roku Gillette przeprowadziło je także w Polsce.
Badanie
Badanie zostało przeprowadzone na grupie mężczyzn w wieku 18-34. Podobnie jak podczas prowadzonych pół roku wcześniej badaniach globalnych, część pytań była ta sama, co dla wszystkich krajów, a część dotyczyła typowo polskich zagadnień.
To, co zwraca szczególną uwagę, to fakt, iż mimo deklaracji bliskich relacji z ojcem przez większość mężczyzn, to smartfon jest dla nich pierwszym źródłem informacji. Młodzi mężczyźni w Polsce, podobnie jak ich rówieśnicy z całego świata, wymieniają smartfon jako pierwsze źródło informacji (82% w Polsce, 84% globalnie).
Ciekawą tendencją jest częstsze sięganie po porady ojca u osób które już założyły swoje rodziny, lub prowadzą samodzielne gospodarstwo domowe. Nie bez znaczenia pozostaje także bliskość relacji między członkami rodziny – w przypadku mężczyzn deklarujących bliską wieź, ojciec jest najważniejszym źródłem u 34% respondentów, u osób które wskazały na słabszą relację – mniej niż 4% Mimo wskazania przez 34% odpowiadających, że rady ojca są cenniejsze, niż te z Internetu – smartfon jako źródło odpowiedzi wygrywa w większości tematów, o które zostali zapytani respondenci – m.in. sport, gotowanie, wiązanie krawata, czy nawet „jak postąpić właściwie”. Obszarem w którym wciąż wysoko ceniony jest autorytet ojca jest motoryzacja, choć nawet w nim zwrócenie się do ojca przegrywa ze smartfonem (29% vs. 30%).
Idealny prezent na Dzień Ojca?
Według 32% respondentów to sprzęt elektroniczny. Na kolejnej pozycji ex aequo ubrania i bilety na wydarzenia sportowe (po 17%). Wspólne spędzanie czasu wskazuje w tym pytaniu zaledwie 12%, mimo że 30% zdaje sobie sprawę iż według ich ojców to ten prezent sprawiłby najwięcej radości.
Home Gadżety Gillette celebruje relacje między ojcem i synem poprzez kampanię #GoAskDad #ZapytajTate
-
Golarki Braun na Dzień Ojca – podaruj styl najlepszemu tacie na świecie!
Dzień Ojca to wyjątkowa chwila, w której możesz docenić swojego ukochanego tatę. Na pewno … -
Nowe szampony Head & Shoulders z formułą 3-Action
Większość ludzi co jakiś czas staje przed wyborem, co jest dla nich ważniejsze w codzienne… -
Robert Lewandowski odwiedził największą na świecie fabrykę Gillette w Łodzi
Dla pracowników należącej do Procter&Gamble łódzkiej fabryki maszynek do golenia Gille… -
Gillette przedstawia nową maszynke Fusion ProShield
GILLETTE PRZEDSTAWIA NOWĄ MASZYNKĘ FUSION PROSHIELDTM ZE SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANYMI NAWIL… -
Pielęgnacja na Dzień Ojca od firmy Bielenda
Nadchodzący Dzień Ojca to dobry moment, żeby odkryć nowe, ciekawe produkty do pielęgnacji …
więcej powiązanych wpisów
-
Swatch daje susa w Rok Królika!
Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw… -
BeGlossy „mom and kids”
Macierzyństwo to bardzo trudny temat. Jedni skupiają się na pozytywach, drudzy wolą pokazy… -
Prezent na Dzień Matki – Podaruj ukochanej Mamie kosmetyk Cosibella
Zbliża się Dzień Matki, warto więc z wyprzedzeniem zaplanować to wydarzenie i zastanowić s… -
Odkryj prawdziwą magię Świąt – zestawy upominkowe Yoskine, Perfecta, Celia
Pod koniec roku każdy z nas zaczyna odczuwać szczególny, świąteczny klimat. Święta Bożego … -
Wyrusz w ekscytującą podróż z BeGlossy na Tropical Island
Wyrusz w ekscytującą podróż na “Tropical Island”. Szum morza, ciepły piasek, drink z palem…
Load More By redakcja
-
Swatch daje susa w Rok Królika!
Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw… -
Mądrze planuj budżet! Pomysły na prezenty gwiazdkowe dla całej rodziny
Przed nami najbardziej oczekiwany okres w roku – Święta Bożego Narodzenia. Statystycznie t… -
uGo Zephir 2.0 – dron z chronionymi śmigłami
Podczas pierwszych lotów dronem niewprawnym jeszcze pilotom przytrafiają się czasem… lądow… -
Nowe smartwatche od Goclever – funkcjonalność w dobrej cenie
Rodzina inteligentnych zegarków GOCLEVER została powiększona o dwa nowe modele – GOCLEVER … -
Smartwatch inny niż wszystkie – TicWatch Pro w dystrybucji marki Hama
Chiński producent Mobvoi szturmem przejmuje rynek smartwatchów i stanowi poważna konkurenc… -
iDealne święta z prezentami z iSpot
W salonach iSpot ruszyła świąteczna oferta promocyjna. Przy zakupie wybranych urządzeń App…
Load More In Gadżety
Możliwość komentowania jest wyłączona
Sprawdź także
Swatch daje susa w Rok Królika!
Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw…