Własna strona www i jej pozycjonowanie w Google to najbardziej popularne metody promocji małych firm w internecie. Jednak przedsiębiorcy są wciąż mało świadomi innych, nowoczesnych narzędzi, które mogłyby im ułatwić prowadzenie i reklamę swojego biznesu – wynika z badania serwisu Firmy.net.
W badaniu przeprowadzonym we wrześniu br. wzięło udział 828 mikro- i małych firm, zarejestrowanych w serwisie Firmy.net. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące m.in. miejsc, w których promują swoją ofertę w sieci, wykorzystywanych dodatkowych narzędzi e-marketingowych, a także odbytych szkoleń i najchętniej odwiedzanych przez nich serwisów internetowych o tematyce biznesowej. Badanie miało charakter otwarty – respondenci spontanicznie udzielali odpowiedzi na zadawane pytania.
MŚP najchętniej reklamują się w internecie w…
Google – to właśnie ta wyszukiwarka jest wciąż najpopularniejszym miejscem promocji polskich mikroprzedsiębiorców. Reklamuje się tam – przy pomocy adwords lub też przez pozycjonowanie swojej strony internetowej – 14,3 proc. małych przedsiębiorstw. Polskie firmy są jednak świadome, że to nie wystarcza i dlatego chętnie prezentują swoją ofertę na innych portalach. Pośród nich zdecydowanie najpopularniejsze są internetowe katalogi i wyszukiwarki firm, które często zastępują najmniejszym firmom własną stronę www. Przedsiębiorcy najczęściej rejestrują się w wielu takich serwisach. Oprócz obecności w katalogu Firmy.net, aż 11,3 proc. respondentów badania w sposób spontaniczny potwierdziło rejestrację w PF.pl, 6,2 proc. w Zumi.pl, 4,3 proc. w PKT.pl.
Utrzymuje się również trend korzystania z portali ogłoszeniowych/aukcyjnych, gdzie dochodzi do sprzedaży bezpośredniej, na czym najbardziej zależy małym firmom. Wśród tych serwisów najpopularniejsze pozostaje Allegro.pl, które spontanicznie wskazało 3,9 proc. ankietowanych. Zwiększa się również odsetek firm promujących się w portalach z ogłoszeniami lokalnymi (m.in. Tablica.pl – 7,9 proc., Gumtree.pl – 3,1 proc., oraz Gratka.pl – 2,4 proc.). 8,7 proc. przedsiębiorców wybiera serwisy związane typowo z ich branżą, a 6 proc. portale regionalne. Stosunkowo mało popularne są porównywarki cen, które wskazało 1,6 proc. respondentów.
Stosowane narzędzia do e-promocji
Pośród najpopularniejszych narzędzi do promowania się w sieci nadal najpopularniejszym jest posiadanie własnej strony www (13,2 proc. spontanicznych wskazań) i jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania (13,4 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach znalazły się: Facebook (8,9 proc.), Google AdWords (5,3 proc.), Google Analytics (4,1 proc.), sklep internetowy (3,5 proc.). Zaledwie 2,5 proc. korzysta z mailingu i narzędzi mailingowych, 2 proc. z Google Maps, 1,3 proc. z Google+, a tylko 0,9 proc. z oprogramowania do SEO.
Jeśli przyjrzeć się narzędziom online wykorzystywanym przez małe firmy, widać, że przedsiębiorcy mają jeszcze sporo do nadrobienia. Chętnie stosują standardowe rozwiązania, takie jak www czy SEO, zapominając o tych bardziej zaawansowanych. Wyraźnie wskazuje to potrzebę dostępu do wartościowych źródeł wiedzy, które w przystępny sposób przybliżą im informacje z zakresu e-marketingu i pomogą pokonać bariery przed korzystaniem z bardziej zaawansowanych narzędzi internetowych – komentuje Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciela portalu Firmy.net.
Skąd firmy czerpią wiedzę potrzebną do prowadzenia biznesu?
Przeprowadzający badanie serwis Firmy.net założył, że wiedzę potrzebną do prowadzenia biznesu firmy czerpią przede wszystkim ze szkoleń i mediów. W jakich szkoleniach w ciągu ostatniego roku wzięli zatem udział przedsiębiorcy? Przede wszystkim w branżowych (25,06 proc.), z zakresu finansów i podatków (13,78 proc.) oraz IT i marketingu (po 9,77 proc. wskazań). Z kolei do najchętniej odwiedzanych portali o tematyce biznesowej należą: Money.pl (23,8 proc. wskazań), Onet.pl (8,5 proc.) i PB.pl (7,9 proc.).
***
Firmy.net to portal, który umożliwia kompleksową promocję firm w internecie. Jest wydawcą e-magazynu FIRMER dla sektora MŚP, twórcą programu Firma Przyjazna Internautom oraz serwisu zakupów grupowych dla małych firm – Okazje.Firmy.net. Właścicielem Firmy.net jest spółka NNV AG.
źródło:materiały prasowe
więcej powiązanych wpisów
-
Swatch daje susa w Rok Królika!
Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw… -
BeGlossy „mom and kids”
Macierzyństwo to bardzo trudny temat. Jedni skupiają się na pozytywach, drudzy wolą pokazy… -
Prezent na Dzień Matki – Podaruj ukochanej Mamie kosmetyk Cosibella
Zbliża się Dzień Matki, warto więc z wyprzedzeniem zaplanować to wydarzenie i zastanowić s… -
Odkryj prawdziwą magię Świąt – zestawy upominkowe Yoskine, Perfecta, Celia
Pod koniec roku każdy z nas zaczyna odczuwać szczególny, świąteczny klimat. Święta Bożego … -
Wyrusz w ekscytującą podróż z BeGlossy na Tropical Island
Wyrusz w ekscytującą podróż na “Tropical Island”. Szum morza, ciepły piasek, drink z palem…
Load More By redakcja
-
Prawdziwa bestia od OPTIMUS
Optimus przedstawia swój najpotężniejszy komputer, który już niedługo pojawi się na rynku … -
iDealne święta z prezentami z iSpot
W salonach iSpot ruszyła świąteczna oferta promocyjna. Przy zakupie wybranych urządzeń App… -
Nowe rozwiązania, łatwiejsze prasowanie – nowe deski i pokrowce w ofercie Viledy
Innowacyjne i przełomowe produkty marki Vileda codziennie zmieniają podejście do porządków… -
Samsung prezentuje Galaxy Tab S4 – nowy wielofunkcyjny tablet
Firma Samsung zaprezentowała Galaxy Tab S4 – nowy tablet typu „2 w 1” z systemem operacyjn… -
Golarki Braun na Dzień Ojca – podaruj styl najlepszemu tacie na świecie!
Dzień Ojca to wyjątkowa chwila, w której możesz docenić swojego ukochanego tatę. Na pewno … -
Słuchawki Bluetooth SoundMAGIC P22BT oraz ES20BT
Produkty SoundMAGIC wśród klientów cenione są szczególnie za dobry stosunek jakości do cen…
Load More In Technologie
Click To Comment
Sprawdź także
Swatch daje susa w Rok Królika!
Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw…