stickyimage

Jak skutecznie pozyskiwać klientów? New Business Manager w pigułce

New Business Manager to osoba, która jest odpowiedzialna za pozyskiwanie nowych klientów. Znalezienie odpowiedniego kandydata na to stanowisko nie jest jednak sprawą prostą. New Business Manager stanowić kompetentą i charyzmatyczną żywą reklamę firmy. To głównie od niego zależy, czy potencjalni kontrahenci będą zainteresowani korzystaniem z naszych usług.

Networking, networking…

Wielu młodych, początkujących „handlowców ” uważa, że ich praca to tylko telefony, spotkania z potencjalnymi klientami i przygotowywanie ofert sprzedażowych. To błąd… Każdy NBM musi wiedzieć, że nawet kupując w sklepie, można sprzedawać. Ważny jest też upór i konsekwencja w dążeniu do celu. Skuteczność pracy przedstawiciela uzależniona jest od zaufania, jakie sobie wypracuje u klienta, więc zbyt szybkie rezygnowanie z budowania relacji na pewno nie spotka się z przychylną reakcją. Każdy klient lubi mieć wrażenie, że jest dla New Business Managera najważniejszym kontrahentem i że to na jego współpracy najbardziej zależy firmie. Im bardziej zażyłe i bezpośrednie relacje uda się zbudować, tym większa pewność, że uda się sprzedać produkt czy usługę. Proces tworzenia tych relacji trwa długo, ale przynosi zamierzone efekty.

Sprzedać nie tylko produkty i usługi, ale SIEBIE!

Jakkolwiek brzmi to określenie, wielu handlowców tego nie rozumie. Często na spotkaniach oficjalnych, ale przede wszystkim w kuluarach mamy zaledwie 30-60 sekund na zaprezentowanie swojej firmy, produktu, usługi i siebie. Często w tak krótkim czasie nie ma możliwości przedstawienia pełnej oferty. Trzeba być przygotowanym na ciekawą prezentację w każdych warunkach tak, żeby to, co oferujemy zapadło klientowi w pamięć na długi czas. Odwołanie się w przyszłości do czegoś, o czym klient już słyszał jest dużo bardziej skuteczne, niż prezentowanie od nowa naszej oferty. Tak działa reklama, targetowana do indywidualnych klientów i te same mechanizmy rządzą pozyskiwaniem firm do współpracy.

Mówić „językiem klienta”!

Podstawowa zasada w sprzedaży to dobra komunikacja. Od tego, czy klient zrozumie prezentację i korzyści wynikające z naszych usług, zależy końcowy sukces.

– Często przy prezentowaniu produktów i usług zapominamy o tym i prezentujemy naszą firmę, nasze usługi i nasze doświadczenie. Większości klientów zupełnie to nie obchodzi. Odbiorca jest zainteresowany głównie korzyściami, jakie on sam osiągnie po skorzystaniu z przedstawionej oferty – mówi Przemysław Styrna, New Business Manager GRUPA 365NET. – Ważne jest również, aby przedstawić ofertę w jasny i klarowny sposób, a nie posługiwać się niezrozumiałym, „specjalistycznym bełkotem” – dodaje.

Podsumowując: Możemy posiadać najlepsze usługi i produkty, ale to od ich prezentacji zależy, czy uda nam sie je skutecznie sprzedać. New Business Manager powinien nie tylko dogłębnie znać ofertę naszej firmy oraz tradycyjne techniki sprzedażowe, ale też wiedzieć, jakie mechanizmy rządzą w reklamie i public relations oraz potrafić skutecznie je stosować. Zaadaptowanie ich na potrzeby sprzedaży skutkować będą nie tylko zwiększeniem wskaźników rozwoju przedsiębiorstwa, ale także rozbudowaną siecią kontaktów do stałych i zadowolonych ze współpracy kontrahentów.

Informacje o firmie
GRUPA 365 NET
biuro prasowe: http://media.grupa365net.pl
GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet – gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

źródło:materiały prasowe

Tagi: , , ,

Skomentuj artykuł

Wymagane