stickyimage

Jak schudnąć, czyli o dietach odchudzających i tabletkach

Diety odchudzające działają, ale można nieco przyspieszyć proces gubienia zbędnego balastu.

Diety odchudzające – krok pierwszy

Nie ulega wątpliwości, że diety odchudzające to pierwszy krok do tego, by pozbyć się niechcianych kilogramów. Jeżeli borykamy się ze sporą nadwagą bądź otyłością, wówczas lepiej odchudzanie przeprowadzać pod okiem specjalisty – dietetyka. Wówczas będziemy mieć pewność, że nie zaszkodzimy swojemu zdrowiu, a i po zakończonej kuracji uzyskana masa ciała utrzyma się na zawsze. Diety odchudzające nie powinny być bardzo restrykcyjne.

Nie są polecane głodówki, a to dlatego, że ich efekty nie dość, że przynoszą mizerne rezultaty, mogą być powodem kłopotów zdrowotnych. Polecane są na przykład diety oczyszczające, które mogą być wstępem do „właściwych diet odchudzających”.

Diet odchudzających jest wiele. Każde kuszą tym, że bezpiecznie można stracić kilka kilogramów w ciągu tygodnia. Trzeba jednak pamiętać, że najbezpieczniej jest tracić jeden kilogram na tydzień, czyli około czterech w ciągu miesiąca.

Dietetycy i specjaliści od żywienia nie polecają diet monoskładnikowych. Nie tylko dlatego, że monotonny jadłospis może szybko nam zbrzydnąć, ale przede wszystkim z powodu tego, iż nie dostarczają wszystkich potrzebnych od prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych.

Jeżeli już mamy się odchudzać to, warto zwrócić uwagę na diety niskoenergetyczne (ale nie poniżej 1000 kilokalorii). Ich zasadą jest ograniczenie spożywania i dostarczania kalorii do 1500 kcal lub 1000 kcal. Posiłki komponowane są w taki sposób, by nie przekroczyły określonej wartości. W ciągu dnia najlepiej zjeść cztery lub pięć posiłków. Dieta 1000 kilokalorii dopuszcza nawet spożywanie podwieczorku. Warto również wiedzieć, że ten sposób odchudzania nie powinien trwać nie dłużej niż cztery tygodnie. Jeżeli chcemy przedłużyć ten rodzaj kuracji odchudzającej, wówczas należy skonsultować się z dietetykiem.

Chętnie stosowana jest również dieta Montignaca. Autor tej diety wychodzi z założenia, że otyłość i nadwaga nie bierze się z tego, że jemy zbyt dużo, ale dlatego, że nie jemy pokarmów, które są we właściwy sposób dobrane. W diecie Montignaca liczy się sztuka kompozycji. Węglowodany, które cechują się niskim indeksem glikemicznym, można łączyć z białkami. Białek natomiast nie można łączyć z większością owoców, doprowadza to do fermentacji i problemów o charakterze jelitowo-żołądkowym. Tłuszcze bez żądnych problemów można połączyć z białkami oraz węglowodanami o indeksie glikemicznym niższym niż 35.

Ostatnimi czasy bardzo popularna była dieta strukturalna doktora Bardadyna. Dieta ta polega na spożywaniu określonych grup produktów. Na liście pożądanych produktów nie będzie brakować pokarmów, które zapobiegną rozwojowi takich chorób jak: miażdżyca, cukrzyca, nowotworów. Jadłospisy w tej diecie zostały skomponowane w taki sposób, żeby w jak najmniejszej porcji kalorii dostarczyć organizmowi odpowiednich składników odżywczych.
      
Tabletki wspomagające odchudzanie – krok drugi
By szybkie odchudzanie było możliwe, można wspomóc się specjalnymi tabletkami na odchudzanie. Większość z nich zawiera bezpieczne dla zdrowia substancje, które przyczyniają się do zredukowania tkanki tłuszczowej, a tym samym pozbycia się zbędnych kilogramów. Aktualny ranking najlepszych tabletek odchudzających znajdziesz
 tutaj. W bogatej ofercie rynku farmaceutycznego znajdziemy preparaty, które tłumią uczucie głodu oraz takie, które przyspieszają spalanie tłuszczu. Takie właściwości ma chrom, który zapobiega nagłym i niekorzystnym skokom poziomu cukru we krwi.

Do przyspieszenia spalania tłuszczu służy wiele substancji. Jedną z najbardziej popularnych jest L-karnityna. Substancja ta przyczynia się do przyspieszania redukcji tkanki tłuszczowej. Trzeba jednak wiedzieć, że choć jest w stanie wspomóc spalanie, sama tego tłuszczu nie usunie. Potrzebny jest więc wysiłek fizyczny.

By uniknąć efektu jo-jo

Ale nawet najlepsza dieta odchudzająca i najdroższe tabletki na odchudzanie nie przyniosą oczekiwanych rezultatów i zakończą się efektem jo-jo, jeśli…. po zakończeniu kuracji odchudzającej powrócimy do swoich dawnych nawyków żywieniowych. Nikt nie każe nam jednak stosować diety odchudzającej całe życie. Wystarczy, że będziemy jeść regularnie i zdrowo – zgodnie z piramidą żywienia. A jeśli do tego dołączymy systematyczne ćwiczenia fizyczne, wówczas możemy być pewni, że zgubione kilogramy nie wrócą do nas jak bumerang.

Tagi: , , ,