stickyimage

Nowy Mercedes-Benz GL 63 AMG

Affalterbach – Typowa dla modeli AMG dynamika, zaklęta w funkcjonalnym ciele SUV-a – oto najnowszy GL 63 AMG. Jego siedmioosobowe nadwozie wprawia w ruch 5,5-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 410 kW (557 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm. Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem kontroli przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM zapewnia perfekcyjną syntezę precyzji prowadzenia i komfortu jazdy, godnego limuzyn Mercedes-Benz.

Nowy GL 63 AMG kompletuje gamę dynamicznych SUV-ów ze stajni AMG i podobnie jak ML 63 AMG oraz zaprezentowane niedawno modele G 63 AMG oraz G 65 AMG, kładzie nacisk na styl i dynamikę jazdy. To unikalne połączenie niedoścignionego komfortu Klasy S z wydajnością wpisaną w tożsamość AMG” – powiedział Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Potęga liczb, potęga argumentów

Pod maską GL 63 AMG pracuje 5,5-litrowy, benzynowy silnik V8, wspomagany dwiema turbosprężarkami. Moc 410 kW (557 KM) i maksymalny moment obrotowy 760 Nm przekładają się na pierwszorzędne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa (cykl NEDC) to 12,3 l/100 km (288 g CO2/km).
Ośmiocylindrowa, widlasta jednostka AMG M157 wykorzystuje innowacyjny pakiet technologiczny: bezpośredni, strumieniowy wtrysk benzyny z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, podwójne turbodoładowanie, wodno-powietrzny układ chłodzenia, aluminiową skrzynię korbową, czterozaworowe głowice, regulację wałków rozrządu oraz system zarządzania alternatorem i funkcję ECO start/stop.

Dane techniczne w skrócie:

GL 63 AMG

Pojemność skokowa

5461 ccm

Średnica x skok tłoka

98,0 x 90,5 mm

Stopień kompresji

10,0:1

Moc maks.

410 kW (557 KM) przy 5250-5750 obr./min

Maks. moment obrotowy

760 Nm przy 2000-5000 obr./min

Masa silnika (bez płynów)

204 kg

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

12,3 l/100 km

Emisja CO2

288 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,9 s

Prędkość maks.

250 km/

* ograniczona elektronicznie
Siła napędowa płynie do czterech kół za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. To skrzynia o wielu twarzach: ma siedem przełożeń, trzy tryby pracy i funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji. W trybie „Controlled Efficiency” (C) motor łagodniej reaguje na wciskanie pedału przyspieszenia, a poszczególne przełożenia załączane są przy niższych prędkościach obrotowych; ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu. Aktywna jest także funkcja ECO start/stop, wyłączająca ośmiocylindrowe serce podczas postoju. Jej działanie sygnalizuje zielona ikona „ECO”, wyświetlana na panelu wskaźników AMG. W trybach „Sport” (S) oraz „Manual” (M) funkcja ta zostaje uśpiona. Tandem silnik-skrzynia nabiera wtedy znacznie bardziej spontanicznego charakteru. Krótkie, ściśle zdefiniowane opóźnienia zapłonu i wtrysku podczas zmiany przełożeń przy pełnym obciążeniu dodatkowo skracają czas zmiany biegu i zapewniają wyjątkowe doznania akustyczne.

Aby obniżyć apetyt na paliwo, przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC została uzbrojona w konwerter z wahadłem odśrodkowym, łożyska zaprojektowane pod kątem redukcji tarcia oraz system kontroli temperatury oleju. Dalsze ograniczenie zapotrzebowania na paliwo udało się uzyskać dzięki zastosowaniu zoptymalizowanego napędu pasowego, elektromechanicznego układu kierowniczego AMG oraz inteligentnego sterowania pompami i odbiornikami energii.
SUV, w którym słowo „sport” ma szczególne znaczenie

Mercedes-AMG wykorzystuje skrzynię rozdzielczą, zaprojektowaną specjalnie na potrzeby permanentnego napędu na cztery koła 4MATIC. Moment obrotowy trafia do przednich i tylnych kół w proporcji 40:60. I jakby to nie wystarczało, sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z układem pneumatycznym AIRMATIC (specjalne amortyzatory, automatyczna kontrola prześwitu oraz system adaptacyjnego tłumienia Adaptive Damping System) połączono z systemem stabilizacji przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM. Ten ostatni, montowany seryjnie, za pomocą aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi w zarodku gasi przechyły nadwozia podczas szybkiego pokonywania łuków. Poza spotęgowaniem przyjemności z jazdy, ma to dodatni wpływ na pewność prowadzenia oraz bezpieczeństwo, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

Kierowca GL 63 AMG za naciśnięciem przycisku może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów pracy układu jezdnego: „Comfort”, „Sport” lub „Sport plus”. Pneumatyczne zawieszenie dostosowuje charakterystykę do prędkości i automatycznie zmniejsza prześwit przy wyższych prędkościach w celu zwiększenia stabilności oraz ograniczenia oporów powietrza. Dopracowana przez AMG elastokinematyka przedniej osi wraz z masywnym stabilizatorem osi tylnej przekładają się na większą precyzję prowadzenia, a elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS zapewnia pokłady trakcji nawet w sytuacjach podbramkowych.

Sportowy układ kierowniczy i wysokowydajny układ hamulcowy

Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy AMG dobiera siłę wspomagania zależnie od prędkości oraz trybu zawieszenia, a elektrycznie sterowana pompa pomaga oszczędzać paliwo – energia pobierana jest tylko wtedy, gdy kierowcy porusza kołem kierownicy. Mercedes-Benz GL 63 AMG porusza się na pięcioramiennych, lekkich obręczach w kolorze grafitowym o szerokości 10 i średnicy 21 cali z oponami 295/40 R21. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG zapewnia najkrótszą drogę hamowania i wzorową odporność na fading – przy wszystkich kołach zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe (o wymiarach 390 x 36 mm z przodu i 345 x 26 mm z tyłu).

Design: siła męskości

Nowy GL 63 AMG nie pozostawia złudzeń nawet na postoju – jego masywne ciało potrafi przemieszczać się z niesamowitą lekkością. Dynamiczne rysy i wrodzona elegancja Klasy GL łączą się tu z akcentami zarezerwowanymi dla modeli AMG. Potężny wlot powietrza zdobią dwie lśniące listwy, kontrastujące z wypełnieniem w kolorze fortepianowej czerni. Pokaźne wloty powietrza w przednim zderzaku – w tym centralny, stylizacją wpisujący się w kształt litery „A” – zapewniają stały dopływ świeżego powietrza do układu chłodzenia. Dyskretna, chromowana listwa i światła do jazdy dziennej LED tylko potęgują wyrafinowanie, jakie już z zewnątrz zdradza GL 63 AMG. Imponująca bryła spoczywa na 21-calowych obręczach AMG z oponami 295/40, skrytych pod dodatkowymi nakładkami nadkoli, poszerzającymi nadwozie o 22 mm z każdej strony. Wprawne oko dostrzeże emblemat V8 BITURBO na przednich błotnikach, podświetlane, aluminiowe stopnie boczne oraz muskularny tylny zderzak z czterema końcówkami sportowego układu wydechowego AMG.

Wnętrze: dynamika i przestrzeń w ekskluzywnej oprawie

Dopracowane detale, wzorowa ergonomia i królestwo przestrzeni – wyrafinowany klimat dominuje także w kabinie GL 63 AMG. Każdy z siedmiu foteli pokrywa wysokiej jakości skórzana tapicerka. Regulowane elektrycznie, sportowe siedzenia zdobią eleganckie emblematy AMG oraz podwójne szycie w kontrastowym kolorze. Na desce rozdzielczej i panelach drzwi gości natomiast skóra ARTICO. W ramach opcjonalnego pakietu designo Exclusive, elementy te mogą zostać obszyte wysokiej jakości skórzaną tapicerką designo. Czteroramienna kierownica AMG Performance z elementami obszytymi perforowaną skórą, spłaszczoną dolną częścią i aluminiowymi manetkami zmiany biegów zapewnia optymalną kontrolę nad samochodem, a cztery okrągłe wskaźniki AMG oraz kolorowy  na bieżąco dostarczają kierowcy wszelkie niezbędne informacje.

Standardowe wyposażenie GL 63 AMG obejmuje również:

  • listwy progowe AMG ze stali nierdzewnej
  • dywaniki AMG
  • sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali
  • Active Parking Assist
  • ATTENTION ASSIST
  • biksenonowe reflektory
  • radio Audio 20 CD radio z Bluetooth® i interfejsem USB
  • COLLISION PREVENTION ASSIST
  • elektryczny system EASY-ENTRY w tylnym rzędzie
  • elektrycznie otwieraną tylną klapę EASY-PACK
  • elektrycznie sterowane, szklane okno dachowe
  • inteligentne oświetlenie Intelligent Light System (ILS) z funkcją off-road
  • system KEYLESS-GO
  • multikonturowe przednie fotele z funkcją masażu i pakietem Memory
  • Crosswind Assist
  • trzystrefową klimatyzację automatyczną THERMATIC

Dostępne są także ekskluzywne dodatki AMG Performance Studio:

  • lekkie obręcze AMG o pięciu podwójnych ramionach (10” x 21”) w grafitowym kolorze z oponami 295/40 R 21
  • kierownica AMG Performance ze wstawkami z mikrofibry DINAMICA
  • polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe
  • Indywidualny charakter GL 63 AMG podkreśla pakiet designo Exclusive:
  • sportowe fotele AMG z przodu, siedzenia w drugim i trzecim rzędzie oraz deska rozdzielcza, podłokietniki i panele drzwi obszyte skórą designo
  • metalowe emblematy designo zdobiące przednie i tylne fotele
  • welurowe dywaniki podłogowe designo ze skórzanym wykończeniem

Wyposażenie dodatkowe obejmuje m.in.:

  • kamerę 360°
  • systemy Active Lane Keeping Assist i Active Blind Spot Assist
  • hak holowniczy z elektryczną blokadą
  • high-endowy system audio Bang & Olufsen BeoSound AMG
  • Becker® MAP PILOT
  • Brake Assist BAS PLUS
  • DISTRONIC PLUS
  • Speed Limit Assist
  • PRE-SAFE® Brake

Rynkowa premiera GL 63 AMG odbędzie się w listopadzie 2012 roku.


źródło: materiały prasowe

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Skomentuj artykuł

Wymagane