Home Motoryzacja Alfa Romeo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2013

Alfa Romeo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2013

14 min read
0

Alfa Romeo powraca na Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie, prezentując mocno wizualnie oddziałującą aranżację stoiska. Przestrzeń wystawowa stoiska rozwija się, jak kręta i dynamiczna droga – wprost idealne miejsce dla światowej premiery Alfy Romeo 4C, kompaktowego 'supercar’ będącego kwintesencją sportowego ducha, odzwierciedlającego autentyczne wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.
Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, nowa dwuosobowa sportowa Alfa, posiada napęd na tylne koła i centralnie umieszczony silnik. Samochód zostanie wprowadzony na rynek w 2013 roku i zaakcentuje powrót włoskiej marki do Stanów Zjednoczonych, dając początek planowi globalnego rozwoju Alfy Romeo.
Wywodząca się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, która podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku wzbudziła tak ogromny podziw, Alfa Romeo 4C wykorzystuje technologie i materiały stosowane w sportowych samochodach (wśród których jest już Alfa Romeo  8C Competizione) takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu.  Dowodzą tego nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem oraz systemem Alfa Romeo D.N.A. wzbogaconym o nowy tryb „Race”.
Kompaktowe wymiary wpływają na wyjątkowość tego dwuosobowego samochodu coupe’: długość poniżej 4 metrów i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra. Dodatkowo, wyjątkowa dynamika modelu  Alfa Romeo 4C  jest podkreślona przez stosunek masy do mocy, który wynosi poniżej 4 kg/KM, co daje pojęcie o potencjale Alfy Romeo 4C. Samochód ten jest zatem w 100% Alfą, potwierdzając swój sportowy charakter, dzięki któremu na zróżnicowanej krętej trasie lub na torze wyścigowym wzmacnia wyjątkowe doznania jazdy.
Publiczność Międzynarodowego Salonu w Genewie będzie mogła podziwiać wystawione egzemplarze Alfy Romeo 4C i poznać szczegółowo zastosowane w nich innowacyjne technologie:  zespół silnika i skrzyni biegów pokazane w przekroju, by  w szczegółach pokazać ich „serce”, platformę pojazdu wykonaną w całości z włókna węglowego, by podkreślić jej lekkość i otoczoną przezroczystym profilem, który oddaje formę  4C , by zwiedzający mógł jednocześnie porównać pozycję nadwozia w stosunku do korpusu pojazdu.
Obok Alfy Romeo 4C prezentowane są dwa egzemplarze MiTo:  Limited Edition Superbike 170 KM w limitowanej edycji 200 egzemplarzy oraz Seria Specjalna Superbike 1.4 135 KM TCT spersonalizowana dzięki oryginalnemu pakietowi KIT SBK. Obie wersje czerpią inspirację z MiTo Safety Car oficjalnego pojazdu „FIM SBK Superbike World Championship„, świadczącemu o zwycięskim związku między Brandem Alfa i Mistrzostwami SBK,  trwającym już od roku 2007, który wyraża styl i włoskie doświadczenie motoryzacyjne w świecie.
Reflektory salonu w Genewie skierowane są również na Alfę Romeo Giulietta, która w Genewie zadebiutuje z nowa wersją Veloce. Sugestywna nazwa odwołująca się do tradycji Alfa Romeo, powstała w roku 1956 właśnie z modelem Giulietta. Tak nazwane wersje zostały stworzone, by wyróżnić samochody ze specjalnym wyposażeniem, podkreślającym sportowy charakter pojazdu.  Dzisiaj, tak jak kiedyś, Giulietta Veloce spełnia wymogi klientów poszukujących wyposażenia i elementów estetycznych charakteryzujących się duchem sportowym. Rezultatem finalnym jest samochód silnie oddziaływujący i budzący emocje, maksymalnie podkreślający wartości Alfa Romeo.
Publiczność będzie mogła podziwiać również Giuliettę Quadrifoglio Verde oraz Giuliettę z ekskluzywnym, sportowym pakietem „QV Sportiva” – dedykowaną wszystkim klientom poszukującym samochodów o niezwykłych osiągach, z zaawansowaną technologią i wyróżniających się estetyką.
W samochodach i w specjalnej dedykowanej strefie stoiska wystawione są ekskluzywne akcesoria wykonane przez Mopar®, spółkę grupy Fiat S.p.A i Chrysler Group LLC zajmująca się operacjami Parts & Services oraz działalnością Obsługi Klienta. Alfa Romeo MiTo SBK wyposażona jest w listwy progowe boczne i tylny sportowy zderzak, natomiast Giulietta wyróżnia się elementami z włókna węglowego  – takimi, jak spojler tylny, obudowa lusterek zewnętrznych, gałka dźwigni zmiany biegów oraz wstawki na tablicy rozdzielczej – oraz welurowymi dywanikami z logo 'Giulietta’ i spersonalizowanymi nakładkami na zawory.
Światowa premiera modelu Alfa Romeo 4C jest dla marki idealną okazją do zaprezentowania ekskluzywnej kolekcji produktów akcesoryjnych, inspirowanej nowym 'superkompaktowym samochodem’ i wykonanej w ścisłej współpracy z marką Mopar®.  Dzięki zaangażowaniu Centrum Stylu Alfa Romeo, produkty zostały zaprojektowane i wykonane, by odzwierciedlać sportowy charakter nowego modelu i wzmocnić jego tożsamość Premium, zarówno jeżeli chodzi o design, jak i zastosowane materiału (aluminium, włókno węglowe, skóra). W ten sposób związek między modelem a produktami z linii akcesoriów jest w oczywisty sposób nierozerwalny.
Gama produktów , których rozwój był koordynowany przez Mopar®, obejmuje różne rodzaje produktów: zarówno te doskonale odzwierciedlające wizerunek marki oraz charakterystyczne cechy jej DNA, takie jak deska long-board z włókna węglowego, sportowe sanki wykonane w całości z aluminium oraz okulary słoneczne z włókna węglowego. Następnie mamy produkty zaprojektowane według klucza  fashion i  life style, takie jak nieprzemakalna kurtka przeciwdeszczowa, bluza z tkaniny carbon brushed z wstawkami softshell  oraz plecak waterproof.  Do grupy produktów najbardziej zaawansowanych technologicznie należą gogle narciarskie lub snowboardowe z połączeniem GPS w celu odtworzenia rzeczywistości rozszerzonej, zegar z ceramiki i ręcznie wykonane pióro z włókna węglowego oraz aluminium. Natomiast produkty bardziej 'fun’ to pamięć USB w kształcie samochodu, cover dla iPhone’a lub iPad’a wykonany z włókna węglowego.
Dodatkowo, na prośbę pasjonatów Marki, Alfa Romeo i Mopar® zaprezentują właśnie w Genewie nowy portal e-commerce, na którym można będzie zakupić wszystkie produkty akcesoryjne,  wśród których znajduje się cenna linia vintage Alfa Romeo oraz nowa linia dedykowana modelowi 4C, a także szeroka gama akcesoriów do personalizacji samochodu.
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie edycja 2013, Alfa Romeo zaprezentuje zwiedzającym oryginalne doświadczenie związane z wprowadzeniem na rynek modelu  Alfa Romeo 4C. W obrębie strefy wystawowej umieszczone będzie laboratorium z dwoma drukarkami 3D najnowszej generacji, które w czasie rzeczywistym i w ograniczonej serii wyprodukują określoną gamę gadżetów wykonanych z PLA, tworzywa biodegradowalnego, prezentujących styl 'kompaktowego super-samochodu’ Alfa Romeo. Zwiedzający wystawę, którzy chcą bezpłatnie otrzymać swój wyjątkowy i spersonalizowany egzemplarz mogą zarezerwować go za pośrednictwem strony internetowej 4c.alfaromeo.com.  Po przybyciu na stoisko, za pomocą interaktywnego panelu wybiorą wariant chromatyczny wybranego gadżetu i osobiście będą asystować przy jego wyprodukowaniu, krok po kroku, aż do momentu odebrania. Drukarki 3D umożliwiają wykonanie każdego przedmiotu i stanowią ostatnia granicę w cyfrowej spersonalizowanej produkcji.  Inicjatywa, zaprojektowana przez agencję Seac02, jest wykonana przy współpracy z  Fablab Torino, pierwszym włoskim  'fabrication laboratory’ specjalizującym się w produkcji cyfrowej.
Dodatkowo, dzięki udostępnionym w pawilonie materiałom informacyjnym, przygotowanym specjalnie na tę okazję, publiczność będzie miała okazję zapoznać się z produktami FGA Capital – spółki finansowej specjalizującej się w sektorze samochodowym. Spółka ta działa na głównych rynkach europejskich, a w Szwajcarii – za pośrednictwem Fidis France. FGA Capital ma jedną misję do wypełnienia: wspomóc sprzedaż samochodów wszystkich marek Fiat Group Automobiles poprzez innowacyjne produkty finansowe oraz świadczenie usług o wysokiej wartości dodanej związanych z siecią dilerów, prywatnymi klientami i zakładami przemysłowymi.
źródło:materiały prasowe

więcej powiązanych wpisów
Load More By redakcja
Load More In Motoryzacja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź także

Swatch daje susa w Rok Królika!

Przedstawiamy zabawną, symboliczną i stylową specjalną edycję na Chiński Nowy Rok 2023! Sw…