stickyimage

Wywiad z Tomkiem Michniewiczem, dziennikarzem, fotografem, radiowcem i aktywistą na temat trzeciej edycji akcji Tania Micha

TANIA MICHA W KRAINIE GEKONÓW. Wywiad z Tomkiem Michniewiczem, dziennikarzem, fotografem, radiowcem i aktywistą na temat trzeciej edycji akcji Tania Micha – wyjątkowej promocji biletów lotniczych KLM dla zaawansowanych backpackerów.

Panie Tomku, jak właściwie zrodził się pomysł na akcję Tania Micha?
T. M.: Tania Micha wyrosła z mojej własnej potrzeby. Tak jak wielu innych backpackerów czy podróżników, często latam w miejsca mniej popularne i nieco trudniej dostępne. Z utęsknieniem wypatruję tych „moich” kierunków na listach sezonowych obniżek linii lotniczych. Niestety promocje cenowe najczęściej obejmują tylko popularne destynacje. Pomyślałem, że warto zorganizować również coś dla bardziej wymagającego podróżnika i tak powstała Tania Micha.

Ile do tej pory odbyło się edycji tej akcji i jaki jest ich odbiór?
T. M.: Tanią Michę organizujemy wspólnie z liniami KLM już po raz trzeci. Tym razem udało mi się wynegocjować niezłą cenę do miasta Quito w Ekwadorze, gdzie lecę w lutym. Początkowo to miała być jednorazowa akcja, jednak oddźwięk po pierwszej edycji przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Zainteresowanie było tak duże, że teraz Tanią Michę organizujemy regularnie, co trzy miesiące.

A na czym polega najbliższa promocja w ramach Taniej Michy?
T. M.: Od piątku 25 października przez pięć kolejnych dni bilet do Quito można będzie można kupić za 2 999 PLN. Bilety dostępne będą w systemie i na stronie www.klm.pl od północy z czwartku na piątek. Do krainy gekonów trudno tanio polecieć – ceny przelotów najczęściej zaczynają się od 4500 PLN, więc uważam, że to jest naprawdę okazja. Polecieć będzie można od początku listopada do połowy kwietnia, z wyłączeniem okresu świąteczno-noworocznego.

W jaki sposób można kupić bilety?
T. M.: Bilety można kupić na stronie www.klm.pl. Najłatwiej skorzystać z bardzo wygodnego narzędzia do sprawdzania dostępności miejsc w obniżonych cenach. W zakładce „Plan and Book” (zaplanuj i zarezerwuj) wystarczy wybrać „Lowest Fares Calendar” (kalendarz niskich cen). Po wpisaniu wybranej destynacji, w tym wypadku Quito, system pokaże wszystkie dostępne daty w najniższych cenach oferowanych przez KLM.

Komu dedykowana jest Tania Micha?
T. M.: Powiedziałbym, że to akcja dla „zaawansowanych backpackerów”, którzy latają zazwyczaj do mniej uczęszczanych zakątków świata. W każdej kolejnej edycji negocjuję z KLM specjalne ceny biletów do wybranego miejsca, które położone jest poza utartymi szlakami turystycznymi. Dlatego Tania Micha w przyszłości raczej nie obejmie popularnego Bangkoku, New Delhi czy Singapuru. W poprzednich edycjach wybrałem Buenos Aires, stolicę Zimbabwe – Harare i miasto Lusaka w Zambii. Bilety do Zimbabwe były tańsze o ponad 40 proc. w stosunku do standardowej ceny. Dostałem mnóstwo maili z podziękowaniami.

Jak wybiera Pan destynacje?
T. M.: Do Taniej Michy wybieram zwykle kierunki, które są większym wyzwaniem. Często niełatwe w organizacji całej podróży, czasem nawet niebezpieczne, lecz przez to niesamowicie fascynujące. Quito leży poza popularnymi szlakami turystycznymi i zwykle trudno tam tanio dolecieć, a szkoda, bo Ekwador to fascynujący kraj.

Którymi liniami lata Pan najczęściej?
T. M.: Często wybieram linie KLM, bo dzięki wylotom z Amsterdamu, który jest bliżej Warszawy niż Londyn czy Rzym, oszczędzam rocznie kilkadziesiąt godzin życia. Podoba mi się także ich rozbudowana siatka połączeń oraz rozkład lotów na lotnisku Schiphol w Amsterdamie – rzadko czekam tam dłużej niż dwie godziny na następny lot. Bardzo istotna jest dla mnie również flota KLM – nowe maszyny, cichsze i wygodniejsze niż ich starsze wersje. Dla mnie jest to sensowny kompromis między ceną i jakością.

Czy KLM jest oficjalnym partnerem Pańskich projektów?
T. M.: Tak, i bardzo cenię sobie tę współpracę. To jest świetny, partnerski układ. Gdyby nie wsparcie KLM, nie powstałaby moja ostatnia książka „Gorączka”. Nie dostałbym również kilku nagród i nie mógłbym zrealizować kilku fantastycznych projektów, takich jak pomoc rezerwatowi ochrony nosorożców Imire w Zimbabwe. Pracuję obecnie nad kolejną książką, która ukaże się już w maju przyszłego roku. To bardzo rozbudowany projekt i nie miałbym szans na jego realizację bez współpracy z KLM.”

***
Tomek Michniewicz – dziennikarz, fotograf, radiowiec i aktywista. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich backpackerów. Autor dwóch bestsellerowych reportaży książkowych: „Samsara. Na drogach, których nie ma” oraz „Gorączka. W świecie poszukiwaczy skarbów”. Redaktor naczelny serwisu podróżniczego Koniecswiata.net i autor programu podróżniczego „Reszta Świata” w radiowej Jedynce. Wcześniej dziennikarz m.in. Trójki, „Polityki” i Polskiego Radia BIS. Laureat czterech statuetek na festiwalu cywilizacji i sztuki mediów, odkrywców i podróżników Mediatravel, nominowany do nagrody National Geographic „Traveler”.

AIR FRANCE KLM

Grupa AIR FRANCE KLM jest znaczącym graczem w branży transportu lotniczego i niekwestionowanym liderem w obsłudze rejsów dalekiego zasięgu do i z Europy. Obecnie AIR FRANCE KLM może poszczycić się ponad 77 milionami pasażerów i transportem 1,4 miliona ton ładunków rocznie. Grupa obsługuje łącznie 243 porty lotnicze zlokalizowane w 103 krajach, a jej flota liczy 573 samoloty. Linie, posiadające porty macierzyste na lotniskach Paryż-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol, obsługują łącznie ogromną sieć połączeń. Grupa posiada również wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący już ponad 21 milionów członków.  AIR FRANCE KLM wspólnie z partnerami – liniami Delta i Alitalia – tworzy największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. AIR FRANCE i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 19 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń – ponad 15,5 tysiąca lotów dziennie, do 1000 miejsc, w 187 krajach. Więcej informacji o AIR FRANCE KLM dostępnych jest na stronie: www.airfranceklm.com. Informacje na temat najnowszych promocji cenowych dostępne są na stronach www.airfrance.pl oraz www.klm.pl oraz pod numerami telefonów: +48 (22) 55 66 400; +48 (22)  55 66 444.

Grupa AIR FRANCE KLM po raz 5 została światowym liderem w kategorii „Transport” w rankingu przedsiębiorstw uwzględniających w swojej polityce cele społeczne i ekologiczne The Dow Jones Sustainability Index 2013 (DJSI). Ponadto Grupa utrzymała 24 lokatę wśród najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Linie AIR FRANCE KLM są również 9 rok z rzędu liderem w sektorze „lotnictwo”.

źródło:materiały prasowe

Tagi: , , , , , , , ,

Skomentuj artykuł

Wymagane