stickyimage

Vive Gosia Baczyńska! AIR FRANCE oficjalnym parterem paryskiego pokazu kolekcji I Feel Love

 Francuski przewoźnik podpisał umowę w zakresie współpracy ze znaną i cenioną polską projektantką mody – Gosią Baczyńską. W jej ramach, AIR FRANCE został oficjalnym partnerem kolekcji I Feel Love zaprezentowanej po raz pierwszy w Palais de Tokio podczas jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń modowych na świecie – Paris Fashion Week.

Marka AIR FRANCE nieodłącznie zawiązana z francuskim stylem życia, przywiązuje ogromną wagę do elegancji i mody. Linia lotnicza chce wspierać wybitnych artystów w ich projektach. Tak zrodził się pomysł współpracy z wybitną projektantką, Gosią Baczyńską. Pierwszą wspólną inicjatywą było udzielenie wsparcia przy organizacji wyjazdu artystki z kolekcją na Paris Fashion Week.

Październikowy pokaz Gosi Baczyńskiej w Palais de Tokyo był ważnym wydarzeniem. Po raz pierwszy w historii artysta z Polski zaprezentował swoją kolekcję w oficjalnym programie Paris Fashion Week, obok słynnych domów mody takich jak m.in. Miuccia Prada (z Miu Miu), Louis Vuitton, Balenciaga, Dries Van Noten, Chanel, Lanvin, Stella McCartney czy Valentino).„Pokaz w ramach oficjalnego programu Paris Fashion Week jest niezwykle prestiżowym wydarzeniem, z pewnością spełnieniem marzeń każdego projektanta na świecie. Myślę, że reprezentuję tam nie tylko siebie, swoja wizję mody, ale i polską kulturę. Zależało mi by współpracować przy tym pokazie wyłącznie z partnerami o nieskazitelnej reputacji, gwarantującymi doskonałą jakość usług. Dlatego przyjęłam propozycję współpracy z AIR FRANCE i linia lotnicza została oficjalnym partnerem pokazu mojej kolekcji SS 2014 w Palais de Tokyo. W doskonały sposób zadbali o moich gości, ekipę a nawet kolekcję, która to przetransportowana została w specjalnych skrzyniach. Mam nadzieję – to początek naszej długotrwałej współpracy i kolejne tygodnie mody w Paryżu spędzimy wspólnie.” – stwierdza Gosia Baczyńska.

Kolekcja pokazana w Paryżu zatytułowana była „I Feel Love”. Inspiracją dla artystki była epoka disco lat 70-tych. Na pierwszym planie znalazły się tkaniny, lekkie formy, śmiałe pozornie niemożliwe łączenia tkanin i nowoczesne interpretacje symboli epoki disco.

Cieszymy się, że linie AIR FRANCE miały swój wkład i mogły pomóc artystce w organizacji tak prestiżowego przedsięwzięcia jakim jest prezentacja najnowszej kolekcji podczas Paris Fashion Week. Tym samym staliśmy się uczestnikami międzynarodowego, wielkiego  sukcesu Gosi Baczyńskiej w Paryżu.” – powiedziała Chloe Marchand, Dyrektor Generalna AIR FRANCE KLM w Polsce.

AIR FRANCE i świat mody
Nie wszyscy wiedzą, że mundury dla załogi AIR FRANCE były i nadal są projektowane przez światowej sławy projektantów. Stroje projektowali m.in. takie domy mody jak: Dior, Carven, Louis Féraud, Ricci czy Christian Lacroix. Stroje pracowników linii AIR FRANCE zmieniały się przez lata, odzwierciedlając najważniejsze trendy w modzie oraz francuski styl i elegancję. Pod koniec lat dwudziestych XX wieku na pokładach samolotów pojawiły się pierwsze „uniformy”. W 1948 roku AIR FRANCE stała się narodową linią lotniczą. Zmianie statusu towarzyszyło pragnienie „usprawnienia” sposobu noszenia strojów. Etykietki imienne podkreślały różnice w hierarchii dzięki zastosowaniu oznaczeń wojskowych. Oznaczenie na berecie, symbolu triumfu linii AIR FRANCE, to wyhaftowany srebrną nicią konik morski. Na początku lat pięćdziesiątych XX wieku linia AIR FRANCE, na fali zmian wprowadza nowy uniform, zaprojektowany przez Georgette de Trèze  – prezentujący bardziej nowoczesny, kobiecy styl wśród stewardess. Na początku lat sześćdziesiątych, wraz z wprowadzeniem Boeinga B707 i Caravelle, we flocie linii AIR FRANCE pojawiły się pierwsze odrzutowce. Uniform musiał zostać odpowiednio dostosowany, aby nie ograniczał już ruchów ciała, jednak nie mogła na tym stracić jego elegancja i wyrafinowanie. Wyzwanie podjął wówczas słynny dom mody Christiana Diora. Od 1963 roku na pokładzie samolotów AIR FRANCE pasażerowie mogli podziwiać eleganckie, jasnoniebieskie sukienki z płaskim, szerokim paskiem. W 1969 roku powstały z kolei dwie wersje uniformu autorstwa Cristobala Balenciagi. Był to pierwszy uniform, który linia AIR FRANCE wyposażyła w dodatki i akcesoria: torebkę, klasyczne granatowe obuwie i białe, bawełniane rękawiczki.

Paryż to nie tylko stolica światowej mody, ale także popularny cel wyjazdów turystycznych. Każdego dnia, do najsłynniejszej francuskiej metropolii podróżuje tysiące osób. Podparyskie lotnisko im. Charles’a de Gaulle’a – baza AIR FRANCE – jest siódmym najważniejszym węzłem lotniczym na świecie i trzecim w Europie. Z Paryża samoloty w barwach francuskiego przewoźnika realizują loty na 5 kontynentów. W swojej globalnej siatce połączeń grupa lotnicza AIR FRANCE KLM oferuje połączenia do 243 miast w 103 krajach.

***

Gosia Baczyńska
Wybitna projektantka mody. Absolwentka Wydziału Projektowania Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Już podczas studiów zdobywała doświadczenie jako asystent kostiumografa przy produkcjach filmowych. Następne dwa lata spędziła w Londynie, pracując w jednej z uznanych pracowni  krawieckich. Po powrocie do kraju założyła swój dom mody. W 2012 roku obchodził on swoje 15-lecie. Laureatka  wielu prestiżowych nagród. Magazyn „Elle” nadał jej tytuł „Projektanta Roku” w 2004 i 2005 roku, „Twój Styl” dwukrotnie przyznał jej tytuł „Doskonałość mody” w 2008 i 2011 roku, miesięcznik „Exclusiv” uznał  ją „Projektantem Roku 2005”, magazyn „A4”uhonorował ją „Złotą Ikoną”. Magazyn biznesowy „Home&Market” uznał ją kilkakrotnie jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce. W jej projektach Gosi Baczyńskiej chodziły najbardziej znane modelki, wśród nich Alek Wek, Małgorzata Bela, Liz Jagger, Helena Christensen. Jest autorką wielu słynnych spektakli modowych. Stworzyła również kostiumy do oper „Traviata” w reżyserii Mariusza Trelińskiego, „Iwona, księżniczka Burgunda” Marka Weissa – Grzesińskiego, baletu „Sen nocy letniej” w reżyserii Izadory Weiss. Jej projekty pojawiły się w ostatnim czasie również w „Kabarecie Warszawskim” Krzysztofa Warlikowskiego.

AIR FRANCE KLM
Grupa AIR FRANCE KLM jest znaczącym graczem w branży transportu lotniczego i niekwestionowanym liderem w obsłudze rejsów dalekiego zasięgu do i z Europy. Obecnie AIR FRANCE KLM może poszczycić się ponad 77 milionami pasażerów i transportem 1,4 miliona ton ładunków rocznie. Grupa obsługuje łącznie 243 porty lotnicze zlokalizowane w 103 krajach, a jej flota liczy 573 samoloty. Linie, posiadające porty macierzyste na lotniskach Paryż-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol, obsługują łącznie ogromną sieć połączeń. Grupa posiada również wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący już ponad 21 milionów członków.
AIR FRANCE KLM wspólnie z partnerami – liniami Delta i Alitalia – tworzy największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. AIR FRANCE i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 19 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń – ponad 15,5 tysiąca lotów dziennie, do 1000 miejsc, w 187 krajach. Więcej informacji o AIR FRANCE KLM dostępnych jest na stronie: www.airfranceklm.com .

Informacje na temat najnowszych promocji cenowych dostępne są na stronie www.airfrance.pl oraz www.klm.pl .


źródło:materiały prasowe

Tagi: , , , , , ,

Skomentuj artykuł

Wymagane