stickyimage

Sunreef Yachts otrzymuje zlecenie na nowy super jacht z kompozytu Sunreef 80

Po niezwykle udanym roku 2010 zwieńczonym wodowaniem dwóch super jachtów, Sunreef Yachts kontynuuje dynamiczny rozwój w dziedzinie dużych jednostek. Na początku 2011 stocznia otrzymała zamówienie na 24-metrowy jacht z gamy Double Deck, zaś niedawno uzyskała nowy kontrakt na jacht o tej samej długości lecz zupełnie innej koncepcji bazującej na lekkim kadłubie oferującym wysokie osiągi i prędkość.

Sprzedany klientowi z Europy Zachodniej, nowy Sunreef 80 zostanie zbudowany z lekkich materiałów kompozytowych używanych w przemyśle aeronautycznym (kadłuby – włókno szklane, grodzie i podłogi z włókna węglowego, a łącznik i nadbudówka w całości z włókna węglowego), a cały sprzęt na jacht będzie starannie wybrany tak, aby waga jachtu nie przekroczyła 45T (60T z załadunkiem). Biuro inżynierskie Sunreef Yachts opracowało specjalną platformę do liczenia wagi, która będzie dokładnie rejestrowała każdy kilogram wnoszony na jacht. Ponadto, każdy system montowany na jednostce będzie odpowiednio optymizowany by zminimalizować jego wagę. Powierzchnia ożaglowania na kursach nawietrznych równa się 340m2, a wydłużona i sportowa sylwetka jachtu została uważnie przestudiowana aby zredukować do minimum opór powietrza i wody.

Jacht został zaprojektowany aby wygodnie ugościć 9 pasażerów i 4 członków załogi. Lewy kadłub będzie mieścił jedną kabinę dla gości z prywatna łazienką, kompletnie wyposażoną kuchnię i cztery kabiny dla załogi. Prawy kadłub będzie zawierał kabinę dla dzieci, kabinę gościnną – obie z prywatnymi łazienkami oraz garderobę i łazienkę armatorską z bezpośrednim dostępem do kabiny armatorskiej umieszczonej na głównym pokładzie z przodu po prawej stronie. Po raz pierwszy kabina armatorska mieści się na głównym pokładzie na jachcie z gamy Single Deck. Oznacza to, iż wewnętrzny pokład mieści tę właśnie kabinę, jadalnię, sterówkę i strefę wypoczynkową/lounge. Podobnie jak na wszystkich katamaranach Sunreef I pokład słoneczny, flybridge, zostaną wyposażone w duże stoły obiadowe, wygodne kanapy i materace do opalania, a także liczne bakisty do dużej ilości zabawek wodnych, w które będzie obfitował jacht.

Nowoczesny design wnętrz będzie opierał się na mieszance bieli, szarości i czerni – podkreślonych dekoracjami o żywych i modnych kolorach.

Prace konstrukcyjne nad jachtem zaczęły się w kwietniu 2012 po kilkumiesięcznej fazie projektowej. Nowością przy tym projekcie jest infuzja próżniowa każdego kadłuba wykonywana całościowo w jednej części, a nie podzielona na dwie burty. Oznacza to około 150m2 powierzchni do jednorazowej infuzji. Proces rozprowadzania żywicy na jednym kadłubie trwa ok 1 godz. 10 min. Do włókna szklanego i węglowego wstrzykiwany jest kompozyt z winylestru i żywicy epoksydowej opracowany na miarę dla tego projektu przez technologów Sunreef Yachts.

Forma do infuzji próżniowej tego modelu będzie punktem wyjściowym do serii super jachtów dla klientów poszukujących dreszczyku emocji i dynamicznej żeglugi, nie rezygnując bynajmniej z wygody i wykończenia na miarę. Pierwsza jednostka Sunreef 80 zostanie zwodowana w marcu 2013 roku.

Specyfikacja:
Długość: 23,99 m
Szerokość: 11,60 m
Zanurzenie : 1,80 m
Wysokość masztu: 30,70 m
Wysokość maksymalna : 35,50 m
Grot: 185 m²
Gennaker: 280 m²
Sztormiak: 70 m²
Genua: 155 m²
Silniki: 2 x 240 CV YANMAR

Główne zbiorniki paliwa: 2 x 2 500L
Dzienne zbiorniki paliwa: 2 x 150 L
Zbiorniki wody słodkiej: 2 x 780 L
Goście: 9
Załoga : 4
Design : SUNREEF YACHTS
Architektura Okrętowa : SUNREEF YACHTS
Wykonanie: SUNREEF YACHTS

źródło: materiały prasowe

Tagi: , , , , , , , , ,

Skomentuj artykuł

Wymagane