stickyimage

Gillette celebruje relacje między ojcem i synem poprzez kampanię #GoAskDad #ZapytajTate

W tradycji od zawsze istnieją rzeczy przekazywane z ojca na syna. Gillette opowiada się za tym, aby wiedza dotycząca golenia zarostu była jedną z nich. Z okazji Dnia Ojca, marka Gillette przygotowała kampanię, mającą uczcić wyjątkową relację pomiędzy ojcem i synem. Jej częścią jest międzynarodowe wideo „Go Ask Dad”.

Wideo – GO ASK DAD #ZapytajTate

Film „Go Ask Dad”, przedstawia chłopców różnych narodowości, pytających smartfon o codzienne sprawy: jak się golić, jak wiązać krawat, czy jak poderwać dziewczynę. Smartfonowy asystent odpowiada w sposób zaskakująco osobisty i trafny – na końcu młodzi mężczyźni dowiadują się, że odpowiedzi udzielała nie aplikacja, a… ich ojciec! Ekscytujące i nieoczekiwane odkrycie. „Go Ask Dad”, jest w istocie szczególnym projektem, poprzez który P&G, wraz ze swoją marką Gillette, chce pozwolić dzieciom na nowo odkryć unikalny związek, który łączy je z ojcami, a także pomóc im powrócić do wspólnego rozwiązywania dużych i „małych” problemów.

Na poparcie kampanii poświęconej Dniu Ojca, Gillette, jedna z wiodących marek P&G, zleciła ankietę online, przeprowadzoną na ponad 2100 mężczyzn w wieku od 18 do 34 lat. Badanie wykazało, że przez rozwój nowych technologii, młodzi ludzie odchodzą od swojego ojca, preferując pytanie Internetu w kwestii codziennych problemów, a nawet spraw intymnych.

Badanie
Pierwsza część badania opiera się na pytaniach wspólnych dla wszystkich krajów, w drugiej położono nacisk na lokalność. Wśród tematów o które pytano uczestników ze wszystkich krajów znalazły się: sport, spotkania towarzyskie, dbanie o pojazdy, kuchnia, kariera, wygląd (golenie, odzież) oraz utrzymanie domu. W Polsce zapytano np. o kultowe polskie seriale.

Dane te wykazują tendencję do natychmiastowego skonfrontowania pytania ze smartfonem jako źródło pierwszej inspiracji, zamiast zaangażowania ojca, poprzez poproszenie go o wskazówki i porady (84% vs. 13%). Niezależnie od kraju, telefon jest źródłem informacji dla młodych ludzi na całym świecie, podczas gdy ojcowie są podstawowym wsparciem dla nie więcej niż jednego na pięciu facetów. Młodych ludzi, którzy mówią, że nie mogą żyć bez urządzeń jest 7 razy więcej niż tych, którzy podają ich ojca jako podstawowe źródła informacji
i doradztwa (72% vs. 10%).

Chociaż tylko jeden facet na czterech wierzy, że faktycznie może najczęściej zwrócić się do taty, większość z nich przyznaje, że rady ich ojców są pełniejsze i głębsze od porad udzielanych przez telefon.

Idealny prezent na Dzień Ojca? Według respondentów najlepszy i najbardziej popularny jest ten, który nic nie kosztuje, ale wymaga zaangażowania i chęci, aby spędzić trochę więcej czasu ze swoim ojcem. Młodzież uczestnicząca w badaniu przyznała, że nie spędzają dużo czasu ze swoim tatą i z tego powodu sądzi, że jakościowy czas spędzony razem jest najpiękniejszą rzeczą, jaką można podarować ojcu. Wyjątkiem są Niemcy i Polska – tutaj młodzi mężczyźni uważają za najlepszy prezent stanowią sprzęty elektroniczne.

 

 

JAK WIĄZAĆ KRAWAT CZY ZAPROSIĆ DZIEWCZYNĘ NA RANDKĘ? POLSCY MĘŻCZYŹNI WOLĄ SPRAWDZIĆ W INTERNECIE NIŻ ZAPYTAĆ OJCA #GOASKDAD

Z okazji dnia ojca, Gillette pokazuje kolejną odsłonę kampanii GoAskDad, która ma na celu skłonienie do pogłębiania więzi pomiędzy ojcami i synami. Kampania została poprzedzona globalnymi badaniami, miedzy innymi w USA, Chinach, Meksyku, czy Niemczech. W tym roku Gillette przeprowadziło je także w Polsce.

Badanie
Badanie zostało przeprowadzone na grupie mężczyzn w wieku 18-34. Podobnie jak podczas prowadzonych pół roku wcześniej badaniach globalnych, część pytań była ta sama, co dla wszystkich krajów, a część dotyczyła typowo polskich zagadnień.

To, co zwraca szczególną uwagę, to fakt, iż mimo deklaracji bliskich relacji z ojcem przez większość mężczyzn, to smartfon jest dla nich pierwszym źródłem informacji. Młodzi mężczyźni w Polsce, podobnie jak ich rówieśnicy z całego świata, wymieniają smartfon jako pierwsze źródło informacji (82% w Polsce, 84% globalnie).

Ciekawą tendencją jest częstsze sięganie po porady ojca u osób które już założyły swoje rodziny, lub prowadzą samodzielne gospodarstwo domowe. Nie bez znaczenia pozostaje także bliskość relacji między członkami rodziny – w przypadku mężczyzn deklarujących bliską wieź, ojciec jest najważniejszym źródłem u 34% respondentów, u osób które wskazały na słabszą relację – mniej niż 4% Mimo wskazania przez 34% odpowiadających, że rady ojca są cenniejsze, niż te z Internetu – smartfon jako źródło odpowiedzi wygrywa w większości tematów, o które zostali zapytani respondenci – m.in. sport, gotowanie, wiązanie krawata, czy nawet „jak postąpić właściwie”. Obszarem w którym wciąż wysoko ceniony jest autorytet ojca jest motoryzacja, choć nawet w nim zwrócenie się do ojca przegrywa ze smartfonem (29% vs. 30%).

Idealny prezent na Dzień Ojca?
Według 32% respondentów to sprzęt elektroniczny. Na kolejnej pozycji ex aequo ubrania i bilety na wydarzenia sportowe (po 17%). Wspólne spędzanie czasu wskazuje w tym pytaniu zaledwie 12%, mimo że 30% zdaje sobie sprawę iż według ich ojców to ten prezent sprawiłby najwięcej radości.

 

Tagi: , , , , , , ,